02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

همه چیز درباره لمینت بدون تراش دندان و قیمت آن- کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1398/11/08

بروزرسانی شده در: 1402/09/26

ونیر های سرامیکی یکی از بهترین روش ها برای اصلاح طرح لبخند و جذاب تر کردن چهره شما هستند. همانطور که از نام آنها پیداست ونیر پرسلین یک لایه نازک از جنس سرامیک است که طبق سلیقه مشتری و بر اساس نیازهای او طراحی و ساخته می شود تا عیوب ظاهری دندان مانند شکستگی، لب پر شدن، عدم تراز، کج بودن دندان ها یا زرد شدن آنها را بپوشاند. ونیر لمینت، روشی ایده آل برای اصلاح عیوب ظاهری خفیف و متوسط به خصوص در دندان های پیشین است.
مطالب مرتبط: روکش دندان چیست

لمینیت بدون تراش (No Prep) چیست؟

لمینیت های بدون تراش نوعی از ونیرهای فوق نازک (کانتکت لنز) هستند که با ضخامت کمتر از سه دهم میلیمتر طراحی شده‌اند تا بدون نیاز به پرپ مینای دندان بتوان آنها را روی دندان های جلو نصب کرد. لمینت های بدون تراش، طی یک فرایند غیر تهاجمی روی دندان ها نصب شده و به مینای دندان پیوند می خورند.

مراحل نصب لمینیت بدون تراش

مراحل نصب لمینت بدون تراش دندان طی دو جلسه مراجعه به دندانپزشک و در کمتر از یک ماه انجام میگیرد. در جلسه اول دندانپزشک ابتدا از تمامی دندانهای بیمار، قالب کلی و دقیق تهیه کرده و به لابراتوار می فرستد. چون لمینت های فوق نازک به خصوص لومینیرز در ایران ساخته نمی شوند؛ لابراتوار باید قالب و رنگ انتخاب شده توسط پزشک با مشورت بیمار را به نمایندگی های معتبر در کشورهای همسایه ارسال کند. به همین علت لمینت های بدون تراش حدودا بعد از 3 تا 4 هفته آماده شده و به مطب دندانپزشک ارسال می شوند. برخلاف لمینت استاندارد، چون مینای دندان تراشیده نشده است؛ بیمار نیازی به استفاده از ونیر موقت ندارد. بنابراین جلسه دوم نصب لومینیرز حدودا یک ماه بعد از جلسه قالبگیری تنظیم می شود. نصب لمینت های بدون تراش باید توسط دندانپزشک متبحر با تکنیک خاصی انجام گیرد تا عیوب ظاهری دندان های را به خوبی پوشش داده و طرح لبخند بیمار را اصلاح کند.
مطالب مرتبط: چرک خشک کن دندان

مزایای لمینت بدون تراش

لمینیت بدون تراش برای افرادی که می ‌خواهند بدون از بین بردن مینای دندان خود لبخندی زیبا و جذاب داشته باشند؛ کاملا ایده آل است. 
ونیر لمینت بدون تراش به طور کامل با مینای دندان پیوند می خورد و استحکام بسیار زیادی دارد. 
سلامت دندان های زیرین لمینت به طور کامل حفظ می شوند و نیازی به تزریق داروی بی حسی برای نصب آن ها نمی باشد. 
فر آیند نصب لمینت بدون تراش کاملاً غیر تهاجمی است است و طبق خواسته مشتری بر اساس نیازهای او طراحی و در لابراتوار ساخته می شود.
لمینت های فوق نازک و بدون تراش نه تنها به اندازه لمینت های استاندارد مستحکم و مقاوم هستند بلکه از لحاظ زیبایی ظاهری نیز کاملاً با آنها رقابت می‌کنند. 
روش نصب لمینت بدون تراش کاملاً غیر تهاجمی است و نیاز به کمترین آماده سازی برای دندان های زیرین دارد. 
دوام و طول عمر لمینت بدون تراش در صورتی که به درستی از آنها مراقبت شود بیش از ۱۰ سال است. 
ونیرهای فوق نازک حدود دو دهم تا چهاردهم میلی‌متر است و به همین علت نیازی به تراشیدن مینای دندان برای نصب آنها نمی باشد.
چون پیش از نصب لمینت بدون تراش نیازی به تراشیدن مینای دندان نیست؛ دندان های زیرین لمینت کاملا سالم باقی مانده و ضعیف نمی شوند. 
پیوند بین لایه مینای دندان و ونیرهای کانتکت لنز بسیار قوی است. به همین علت دوام و طول عمر لمینیت های بدون تراش نسبت به هزینه آن ها بسیار بالا است. 
طراحی لمینت های بدون تراش در لابراتوار با توجه به نیاز بیمار به گونه ای انجام می گیرد که نه تنها گاز زدن و جویدن غذا ها برای بیمار راحت‌تر خواهد شد بلکه نتایج آن از لحاظ زیبایی ظاهری فوق العاده خواهد بود. 
بیماران می توانند تغییرات دلخواه خود را در رنگ و نحوه لبخند با دندانپزشک در میان بگذارند تا ساخت لمینت ها کاملاً بر اساس درخواست آنها انجام گیرد. 
نتایج ظاهری لمینت بدون تراش دندان از لحاظ زیبایی کاملاً طبیعی به نظر می رسد. 
به طور معمول از لمینت بدون تراش همراه با روش ارتودنسی استفاده می شود تا لبخند کاملی برای بیمار به ارمغان آورد. 
چون طی فرآیند آماده سازی دندان ها برای نصب لمینت فوق نازک نیازی به تراشیدن مینای دندان نمی باشد؛ حساسیت به غذاهای سرد و گرم بعد از نصب لمینت بدون تراش وجود نخواهد داشت و امکان آسیب رسیدن به رشته های عصبی به حداقل می رسد.
مطالب مرتبط: فرق کامپوزیت و لمینت

معایب لمینت بدون تراش

ونیرهای بدون تراش نسبت به ونیرهای لمینت استاندارد نازک تر هستند. به همین علت، در صورتی که عیوب ظاهری دندان های شما بسیار زیاد باشد؛ معمولاً نمی توان از لمینت بدون تراش دندانهای شما استفاده کرد. 
چون لمینیت بدون تراش از نوع فوق نازک می باشند؛ در پوشاندن دندان های سیاه یا زرد تاثیر چندانی ندارند و اگر دندان های شما کج باشد نمی توان ونیر بدون تراش را روی آن نصب کرد. 
در صورتی که دندان پزشک بخواهد با ضخیم کردن ونیر های لمینت کانتکت لنز، عیوب ظاهری دندان‌ها را بپوشاند؛ چون مینای دندان تراشیده نشده است نتیجه کار، طبیعی به نظر نخواهد رسید.
نصب لمینت فوق نازک نسبت به ونیرهای استاندارد نیاز به مهارت و تخصص و تجربه بیشتری دارد؛ بنابراین اگر تصمیم دارید لمینت بدون تراش نصب کنید؛ حتما باید به یک دندانپزشک حرفه ای مراجعه کنید تا نتیجه کار رضایت بخش باشد. 
نصب لمینت بدون تراش نسبت به ونیر استاندارد کمی چالش برانگیز تر است چون باید به درستی در جای خود قرار بگیرد و پولیش شود تا ظاهری طبیعی داشته باشد.
 
همه چیز درباره لمینت بدون تراش دندان و قیمت آن
مطالب مرتبط: اسنپ اسمایل

چرا لیمینت بدون تراش؟

برای نصب لمینت سرامیکی استاندارد باید بخشی از سطح مینای دندان تراشیده شود؛ تا ضخامت و پهنای اضافی بعد از نصب ونیر احساس نشود. اما چون مینای دندان مجددا ترمیم نمی شود؛ بسیاری از بیماران ترجیح می‌دهند از لمینت بدون تراش روی دندان استفاده کنند تا آسیبی به مینای دندان آنها وارد نشود. خوشبختانه در دهه اخیر لمینت No prep دندان با تکنولوژی بسیار پیشرفته در لابراتوار تولید می شود و به سادگی با مینای دندان پیوند خورده و به علت نازک بودن، ضخامت یا پهنای اضافی روی دندان‌ها ایجاد نمی‌کند.

ویژگی های لمینت بدون تراش

ضخامت لمینت بدون تراش دندان معمولاً حدود 0.3 تا 0.5 میلیمتر است و می‌توان پهنای آن را با لنزهای تماسی مقایسه کرد. 
این نوع ونیرها مستقیماً به دندان ها پیوند می خورند و نیازی به پرپ مینای دندان با روش تهاجمی ندارند. 
برخلاف ونیرهای لمینت استاندارد، هر زمان که نیاز باشد یا بیمار تصمیم بگیرد می تواند آنها را از روی دندان ها بردارد و از ونیرهای دیگری استفاده کند.
لمینت بدون تراش دندان به عنوان جدیدترین تکنولوژی ونیرهای دندانی می ‌تواند عیوب ظاهری دندان های ساییده شده، بسیار باریک، دندان های کج یا کوتاه را کاملاً بپوشاند و طرح لبخند زیبا و جذابی برای بیمار فراهم آورد. 
در صورتی که دندان های شما از سلامت کافی برخوردار باشند میتوان طی دو جلسه درمانی لمینت بدون تراش را روی دندان های شما نصب کرد تا نتیجه تغییر در لبخند خود را به سرعت مشاهده کنید.

مشهورترین برندهای لمینیت بدون تراش

در حال حاضر برند های لومینیرز (Lumineers) و Durathin و Vivaneers لمینت سرامیکی بدون تراش را تولید می کنند که کیفیت آن ها از لحاظ ظاهری و و دوام و طول عمر دقیقاً مشابه با ونیرهای پرسلین استاندارد می باشد. لمینت های بدون تراش نیز دقیقا مانند ونیرهای سرامیکی به سطح دندان های پیشین بیمار پیوند می خورند اما نیازی به آماده سازی و تراشیدن مینای دندان ندارند.

کاندید مناسب برای نصب لمینت بدون تراش چه کسی است؟

برای مشخص کردن اینکه چه کسی کاندید مناسب لمینت بدون تراش است باید به یک دندانپزشک جراح دهان و دندان مراجعه کنید. دندانپزشک با بررسی شرایط دندان های شما و با توجه به هزینه ای که میخواهید پرداخت کنید؛ بهترین نوع ونیر دندانی را به شما پیشنهاد خواهد داد. به عنوان مثال اگر فقط یک یا دو دندان شما نیاز به ونیر دندانی داشته باشد؛ احتمالاً دندانپزشک کامپوزیت ونیر ها را به شما پیشنهاد می دهد. سریع تر و ارزان تر هستند و مشکلات جزئی دندان ها را به راحتی برطرف می نمایند. ونیرهای بدون تراش برای بزرگسالان که دارای عیوب ظاهری زیر روی دندان های پیشین خود هستند کاملا مناسب است:
دندان های شکسته یا لب پر شده 
دندانهایی که فاصله جزئی یا فضای خالی بین آنها وجود دارد 
دندان های کج یا کوتاه

مقایسه لیمینت بدون تراش و لمینت استاندارد

لمینت های استاندارد برای اینکه به درستی روی دندانهای بیمار نصب شوند؛ نیاز به تراشیدن مینای دندان دارند. پیش از قالب گیری، نصب وساخت لمینت های سرامیکی استاندارد در لابراتوار، دندان پزشک ابتدا لایه‌ای از مینای دندان را میتراشد که یک فرایند غیرقابل بازگشت است. درصورتیکه لمینت های بدون تراش آنقدر نازک هستند که نیازی به تراشیدن مینای دندان ندارند و طی یک فرآیند غیر تهاجمی روی دندانهای بیمار نصب می شوند.
برای آماده سازی دندانهای بیمار، پیش از نصب لمینت استاندارد باید تزریق بی حسی موضعی انجام گیرد تا حین آماده سازی و پرپ مینای دندان بیمار احساس درد و ناراحتی نداشته باشد. در صورتیکه بیمار نسبت به درد چندان حساس نباشد می تواند نصب لمینت های بدون تراش را بدون تزریق داروی بی حسی انجام دهد.

آیا برای نصب لیمینت لومینیرز باید مینای دندان را تراشید؟

لمینت لومینیزر یکی از برندهای مشهور تولید کننده لمینیت فوق نازک و بدون تراش است که برای نصب نیازی به پرپ مینای دندان ندارد. اما در برخی موارد پیش از نصب لمینت بدون تراش، دندانهای بیمار نیاز به اصلاحاتی دارد که بسته به شرایط و نحوه قرارگیری دندان ها توسط دندانپزشک انجام می گیرد. اما این اصلاحات بسیار جزئی است و تاثیری روی لایه مینای دندان نخواهد داشت بلکه فقط دندان‌ها را به نحوی آماده می‌کند که لمینت بدون تراش به راحتی روی دندانهای بیمار سوار شود.

مراقبت های بعد از لمینت بدون تراش

رعایت بهداشت دهان و دندان مهمترین مراقبت بعد از لمینت بدون تراش است که می تواند دوام و طول عمر آن را افزایش دهد. برای حفظ بهداشت دهان و دندان بعد از لمینیت بدون تراش باید:
از خمیر دندان حاوی فلوراید و ضد ساییدگی همراه با مسواک های نرم استفاده کنید.
حداقل روزی یک بار نخ دندان بکشید.
مصرف چای، قهوه، نوشیدنی های حاوی الکل و هر نوع خوراکی و نوشیدنی رنگی را به حداقل برسانید.
عاداتی مانند دندان قروچه، شکستن پوست آجیل، گاز زدن میوه های سفت یا سر خودکار، باز کردن در قوطی و پاره کردن کیسه های پلاستیکی با دندان را کنار بگذارید.
سیگار کشیدن را ترک کنید.
چکاپ منظم نزد دندانپزشک را فراموش نکنید.

قیمت لمینت بدون تراش

برای تعیین قیمت لمینت بدون تراش بهتر است با دندانپزشک خود مشورت نمایید. چون قیمت لمینت بدون تراش بر اساس تعداد لمینت های مورد نیاز و برند مورد استفاده برای دندان های شما تعیین می شود. در صورتی که نیاز به روش های درمانی تکمیلی پیش از لمینت مانند ارتودنسی داشته باشید؛ هزینه لمینیت دندان شما افزایش پیدا می‌کند. چون نصب ونیر های دندانی یک روش زیبایی به شمار می آید؛ اکثر بیمه‌های درمانی هزینه آن را پرداخت نمی کند. 
قیمت لمینت بدون تراش دندان بستگی به برند سازنده و لابراتوار تولید کننده آن نیز دارد. شرکت‌ها و لابراتورهای متعددی وجود دارند که لمینت بدون تراش را با قیمت های متفاووت تولید می کنند. برند لومینیرز در حال حاضر مشهور ترین سازنده لمینت های فوق نازک است که کیفیت فوق العاده ای دارد و سابقه آن در ساخت و تولید ونیرهای لمینت بیش از ۲۰ سال میباشد. 
کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی، یک روش پرداخت منصفانه به شما پیشنهاد دهد تا با هر بودجه ای بتوانید زیبایی لبخند خود را بازگردانید. برای اطلاع از قیمت لمینت بدون تراش در کلینیک دکتر شهاب محمدی میتوانید به بخش تعرفه‌های سایت مراجعه کرده و یا یک جلسه مشاوره رایگان تنظیم نمایید.
مطالب مرتبط: کاشت دندان طبیعی

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

Negiiii

عالی