02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

عوارض لمینت دندان، آیا لمینت سرامیکی ضرر دارد؟ - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1402/04/20

بروزرسانی شده در: 1402/09/26

آگاهی از عوارض لمینت دندان قبل از اینکه شما بخواهید این گزینه ترمیم زیبایی را انتخاب کنید می تواند به درک شما از این فرآیند کمک قابل توجهی نماید.

آیا شما نیز می خواهید لبخند خود را بهبود بخشید؟ اگر چنین است، پس تنها نیستید. بر اساس یک نظرسنجی اخیر، بسیاری از افراد نسبت به دندان های خود احساس خودآگاهی می کنند. اما خوشبختانه، مجبور نیستید بقیه عمر خود را صرف فلش کردن دوربین با یک لبخند دهان بسته کنید. یکی از بهترین راه ها برای بهبود لبخند استفاده از لمینت سرامیکی است. اما قبل از انجام این روش ممکن است این سوال در ذهن شما نقش ببندد که آیا لمینت دندان عوارض دارد؟

روکش های سرامیکی که همرنگ دندان ساخته شده اند، پوسته های نازکی هستند که برای پوشاندن قسمت جلوی دندان شما طراحی شده اند. یک راه حل محبوب دندانپزشکی زیبایی که به جز یک لبخند بسیار زیباد، اعتماد به نفس شما را نیز افزایش می دهند.

در هر حال، مانند تمام درمان ها، عوارض لمینت دندان را نیز باید در نظر بگیرید و بررسی کنید که آیا لمینت دندان ضرر دارد؟

آیا لمینت دندان عوارض دارد؟  

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، مانند سایر ترمیم ‌های دندان، عوارض لمینت دندان نیز دور از انتظار نیست. البته لازم نیست نگران باشید زیرا اکثر این عوارض قابل تحمل و قابل درمان هستند:

- حساسیت دندان ها

در زمان قرار دادن روکش، دندانپزشک باید مقداری مینا را از سطح دندان های شما جدا کند تا روکش ها به درستی نصب شوند. متأسفانه، حذف مینای دندان می تواند دندان های شما را مستعد حساسیت کند. برای مثال زمانی که غذای سرد یا گرم مصرف می کنید.

می توان با داروها و درمان هایی که توسط دندانپزشک شما تجویز می شود، از این حساسیت جلوگیری نمود. با این حال، اگر دارو کمکی نکرد، باید فوراً به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

- ناراحتی عمومی

ناراحتی عمومی یکی دیگر از عوارض لمینت دندان می باشد. برای مثال ممکن است پس از مدت ها باز نگه داشتن دهان، شما کمی احساس خستگی کنید. اگر احساس سوزن سوزن شدن و درد در دهان خود احساس نمودید، ممکن است لازم باشد به یک دندانپزشک مجرب مراجعه کنید.

برای همین است که نصب لمینت دندان مستلزم تجربه و مهارت بالای متخصص می باشد، دندانپزشکی که فرآیند نصب روکش های دندان را به تجربه ای بدون درد برای شما تبدیل می کند.

- سایه روکش ممکن است صد در صد با دندان های طبیعی شما مطابقت نداشته باشد

برای مطابقت دقیق با سایه دندان شما، ونیرهای پرسلین یا همان سرامیکی ترجیح داده می شوند. با این حال، هنوز این احتمال وجود دارد که روکش ها با رنگ دندان های اطراف شما مطابقت کامل نداشته باشند.

لمینت‌های دندان خیلی شبیه روکش‌های دندانی هستند. برخی از افراد می‌خواهند به جای روکش لمینت بگذارند. این نوع ترمیم دندان با مواد کامپوزیت یا پرسلن انجام می‌شود. اگر به فکر تهیه لمینت دندان افتاده‌اید، بهتر است آشنایی با مزایا و معایب آن داشته باشید. در ادامه سعی می‌کنیم به صورت خلاصه مزایا و در کنارش معایب لمینت دندان را برایتان بیان کنیم تا با نگاهی منطقی‌تر سراغ لمینت دندان بروید.

خب! ابتدا از جوانب مثبت یا مزایای لمینت دندان شروع می‌کنیم.

لمینت‌های دندان همیشه بهترین گزینه برای بهبود لبخند بوده و هستند. دریافت لمینت مزایای زیادی دارد. قرار دادن این پوسته‌های نازک و سفارشی روی هر دندانی می‌تواند هرگونه لکه یا تغییر رنگ را پنهان کند. اگر درمان‌های سفیدکننده دندان مؤثر نباشد، افراد معمولاً به لمینت‌های دندانی متوسل می‌شوند.

لکه‌های دندانی ناشی از فلوراید بیش از حد و داروهای تجویزی بیش از حد سرسخت و عمیق هستند. روش‌های معمولی سفید کردن دندان‌ها ‌نمی‌توانند لکه‌ها را به صورت کامل پاک کنند. درست است ناامید کننده به نظر می‌رسد، اما لمینت دندان می‌تواند کمک کند. لمینت‌ها با رنگ روشن‌تر می‌توانند حتی لکه‌های عمیق دندان‌ها را بپوشانند.

برخی از موقعیت‌های غیرمنتظره منجر به شکستگی، ساییدگی یا شکستگی دندان‌ها می‌شوند. اینجاست که لمینت‌ها می‌توانند یک راه‌حل سریع برای رفع این مشکلات باشند. لمینت‌ها می‌توانند تراشه یا هر نوع آسیبی را پنهان کنند. این ترمیم‌ها می‌توانند یک دندان یا حتی چندین دندان را بهبود بخشند.

لمینت‌های دندانی همچنین می‌توانند دندان‌های ناهموار و نامرتب را نیز ترمیم کنند. حتی لیمنت‌ها می‌توانند دهانه‌ها و برآمدگی‌ها را درمان کنند. برش دادن مقدار کمی از مینای دندان به پوسته‌های نازک کمک می‌کند تا بهتر روی سطوح دندان بمانند. همچنین لیمنت‌ها به جلوگیری از ازدحام بیش از حد دندان‌ها کمک می‌کند.

لمینت‌ها همچنین می‌توانند فاصله بین دندان‌ها را از بین ببرند. این شکاف‌ها می‌تواند منجر به جابجایی دندان و زوال استخوان فک شود. قرار دادن لمینت روی دندان‌ها می‌تواند آن شکاف‌های کوچک را ببندد. این کار می‌تواند از بروز مشکلات بیشتر دندانی نیز جلوگیری کند.

این ترمیم‌های دندانی می‌توانند با رنگ طبیعی دندان مطابقت داشته باشند. این مورد به لمینت‌ها اجازه می‌دهد تا بدون هیچ مشکلی در دهان ترکیب شوند. بیماران حتی می‌توانند سطح سفیدی دندان‌هایشان را انتخاب کنند. اثرات لمینت دندان دائمی است و نیازی به تغییر شکل یا تنظیمات خاصی ندارد.

اما همه اینها یک روی سکه بودند، حالا بهتر است به معایب لمینت‌های دندانی نیز اشنا شویم تا چشم‌انداز روشنی از آنها به‌دست بیاوریم.

معایب لمینت دندان

انتخاب لمینت برای دندان‌ها یک تصمیم خیلی بزرگ است. انجام این ترمیم‌ها نیازمند تعهد مادام‌العمر است. درست است درمان دائمی است و هر پوسته به هر دندان می‌چسبد. اما اگر یک پوسته از بین برود، تعمیری در کار نخواهد بود.

حتی اگر پوسته‌ها چینی باشند، بیمار همچنان باید مراقب غذای انتخابی‌اش باشد. بیمار نمی‌تواند غذاهای ترد یا سفت بخورد. این مواد ممکن است پوسته‌ها را بشکنند. هنگامی که پوسته‌ها ترک خورده یا شکسته شوند، هیچ راهی برای تعمیر آنها نیست.

مقداری حساسیت دندان به دما همیشه با شما خواهد بود. از این گذشته، دندانپزشک باید برخی از لایه‌های مینای دندان را بتراشد. این کار می‌تواند درجاتی از ناراحتی را برای شما ایجاد کند. یکی دیگر از نکات منفی لمینت‌های دندانی ایجاد حفره است. افرادی که لمینت‌های دندانی دارند هنوز هم می‌توانند پوسیدگی دندان در زیر پوسته داشته باشند. به همین دلیل است که مراقبت بهینه از دندان برای این لمینت‌ها الزامی است.

لمینت‌های دندانی برای افرادی که دندان‌های ضعیف و پوسیده دارند اصلاً مناسب نیستند. لمینت‌ها برای کسانی که پریودنتیت (یک شکل شدید از عفونت دندان و لثه) دارند نیز مناسب نیستند. افرادی که لایه مینای نازکی دارند نباید لمینت‌ها را انتخاب کنند.

و در نهایت اینکه، آسیب یا لکه‌های دندانی می‌تواند افسرده کننده باشد. یک راه سریع برای ترمیم دندان، قرار دادن لمینت‌های دندانی روی دندان‌های آسیب دیده است. این ترمیم‌های نازک نیاز به نگهداری و مراقبت دارند. اطمینان از اینکه لمینت‌های دندانی شما در شرایط خوبی هستند، به تعهد شما نیز نیاز دارد. به این ترتیب، می‌توانید مزایا را به حداکثر برسانید و از جنبه‌های منفی جلوگیری کنید. قیمت لمینت دندان نسبت به سایر خدمات مقرون به صرفه تر است.

عوارض موقتی لمینت دندان

حساس شدن دندان ها بعد از لمینت دندان

 همانطور که در مقاله " روش ساخت لمینت سرامیکی و نحوه تراش دندان برای نصب آن چگونه است؟ " اشاره کردیم برای کاشت ونیر لمینت سرامیکی باید بخشی از مینای دندان تراشیده شود تا پوسته نازک لمینت جای آن را بگیرد و دندان‌ها ضخیم به نظر نرسند. تراش دندان موجب می‌شود بخشی از مینای دندان برداشته شود و دندانها به سردی و گرمی حساس شوند. این حساسیت دندان ها بخصوص هنگام خوردن و نوشیدن غذاهای بسیار داغ یا بسیار سرد کاملاً طبیعی است که حداکثر تا دو هفته بعد از کاشت لمینت سرامیکی از بین میرود و بیماران نباید تصور کنند که لمینیت سرامیکی ضرری برای دندان هایشان داشته است.
مطالب مرتبط: روکش دندان چیست

احساس درد و ناراحتی بعد از نصب لمینت پرسلین

هر چند به طور معمول کاشت ونیر لمینت، درد و ناراحتی چندانی برای بیمار ایجاد نمی کند و بیماران به راحتی با مصرف یک یا دو مسکن در روز کاشت لمینت دندان که توسط دندانپزشک تجویز شده است؛ با درد بعد از نصب ونیر لمینت کنار می آیند. با این وجود اگر تا یک هفته بعد از کاشت لمینت سرامیکی نیز در دندان های خود احساس درد می کردید؛ طبیعی است. چون ممکن است برخی از دندان های شما به علت عیوب ظاهری بیشتری که داشتند؛ نیاز به تراش دندان وسیع‌تری پیدا کرده باشند و اعصاب دندان های شما تحریک شده باشد. در نتیجه مدت زمان بیشتری طول می کشد تا به حالت طبیعی برگردند. در صورتی که درد شما بیش از یک هفته طول کشید حتماً به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

التهاب لثه و واکنش آلرژیک به لمینیت 

گاهی اوقات لثه به علت تماس با لمینت سرامیکی به عنوان یک جسم خارجی، دچار التهاب می‌شود. هرچند التهاب لثه ممکن است به دلایل آلرژیک مشاهده شود اما این التهاب تا حدودی طبیعی به نظر می رسد. در صورتی که التهاب لثه شما دو تا سه روز بعد از نصب لمینت سرامیکی فروکش نکرد و از لثه ها خونریزی داشتید حتماً با دندان پزشک مشورت کنید و در صورت نیاز برای چکاپ به مطب مراجعه کنید.

آیا لمینت سرامیکی برای دندانهای طبیعی ضرر دارد؟

خطرات و عوارض جانبی لمینت سرامیکی جزئی و متوسط است و روشی تقریباً غیر تهاجمی به شمار می آید. از عوارض لمینت دندان در بلند مدت که می‌تواند برای دندانهای طبیعی ضرر داشته باشد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ونیرهای پرسلین برگشت پذیر نیستند 

زمانی که کاشت ونیر پرسلین پس از تراش دندان به پایان رسید و پیوند بین لایه نازک سرامیک و مینای دندان برقرار شد امکان استفاده مجدد از دندانهای طبیعی بدون لمینت‌دندان وجود نخواهد داشت و بیماران باید تا پایان عمر ونیر لمینیت را روی دندان های خود داشته باشند. این برگشت پذیر نبودن لمینت سرامیکی شاید به عنوان یکی از عوارض لمینت دندان در نظر گرفته شود و چون مینای دندان تراشیده می شود تصور شود که لمینت برای دندان ضرر دارد اما حقیقت این است که لمینت های سرامیکی تا حدودی از دندانهای شما در برابر ضربه و فشار و همچنین تغییر رنگ محافظت می کنند و در صورتی که بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت کنید و به موقع به دندانپزشک مراجعه کنید؛ پوسیدگی دندان های شما نیز به سرعت تشخیص داده شده و پیش از گسترش یافتن، ترمیم میشود تا آسیبی به دندان‌های شما وارد نشود.

لمینت دندان نیاز به تعویض پیدا میکند

ونیرهای پرسلین ممکن است بشکنند یا از روی دندانها بیفتند و نیاز به ترمیم و تعویض پیدا کنند. هرچند لمینیت پرسلین به نحوی طراحی شده که طول عمر بسیار زیادی دارد و تقریباً بیش از ۱۵ سال روی دندان‌ها باقی می‌ماند اما امکان شکستن و افتادن آنها از روی دندان‌ها نیز وجود دارد و ممکن است در اثر وارد آمدن فشار زیاد یا عدم رعایت بهداشت مناسب دهان و دندان آسیب ببیند. در این شرایط امکان ترمیم لمینت سرامیکی وجود ندارد و باید از روی دندان برداشته شده سپس با لمینت دیگری که در لابراتوار طراحی و ساخته می‌شود؛ جایگزین شود

برداشتن بیش از حد مینای دندان قبل از کاشت لمینت سرامیکی

اگر به دندانپزشک زیبایی با تجربه و متخصص مراجعه نکنید؛ احتمال برداشتن بیش از حد مینای دندان پیش از کاشت لمینت سرامیکی وجود دارد. در صورتی که دندانپزشک، تراش دندان را به درستی انجام ندهد و به جای لایه نازکی از مینای دندان، لامینت سرامیکی را به لایه دنتین که در حقیقت زیر مینای دندان قرار دارد؛ پیوند بزند؛ نه تنها بیمار احساس درد و ناراحتی زیادی هنگام خوردن و جویدن غذا ها خواهد داشت بلکه پیوند بین ونیر لمینت و دندان به درستی برقرار نمی‌شود و احتمال افتادن ونیر پرسلین از روی دندانها در کوتاه مدت وجود دارد. متاسفانه در چنین شرایطی چون مینای دندان به طور کامل از بین رفته احتمالاً دندانپزشک مجبور به روت کانال و استفاده از روکش دندان می شود.

پوسیدگی دندانهای زیر لمینت

لمینت سرامیکی به خودی خود برای دندان ها ضرر ندارد اما در صورتی که دندان های ناسالمی داشته باشید و یا به بیماری پریودنتال و عفونت لثه دچار باشید و بدون این که بیماری ها را درمان کنید یا پوسیدگی دندان را برطرف نمایید؛ تصمیم به کاشت لمینت دندان بگیرید؛ احتمال بروز مشکلات بسیار بیشتری بعد از کاشت لمینت وجود خواهد داشت. حتی با گسترش پوسیدگی زیر لمینت دندان شاید نیاز به روت کانال کردن و استفاده از روکش دندان نیز پیدا کنید. متاسفانه چون لامینت ها به طور کامل روی دندان ها را پوشش می دهند؛ از ظاهر دندان ها نمی توان به پوسیدگی آنها پی برد و به همین علت مراجعه منظم به دندانپزشک و ترمیم دندان ها پیش از کاشت لمینت سرامیکی به منظور جلوگیری از بروز عوارض لمینت دندان اهمیت بسیار زیادی دارد.

لمینت سرامیکی امکان سفید شدن مجدد ندارد

یکی از نکاتی که میتوان به عنوان عوارض لمینت دندان به آن اشاره کرد؛ زرد شدن لمینت و عدم امکان سفید کردن مجدد آنها است. دلایل مختلفی برای زرد شدن لمینیت دندان وجود دارد. اگر سیگار می کشید یا عادت به مصرف نوشیدنی های الکلی دارید و حتی اگر در طول روز قهوه یا چای بسیار زیادی مصرف می کنید؛ احتمال زرد شدن ونیرهای پرسلین بعد از ۳ تا ۴ سال وجود دارد. اگر پس از گذشت چند سال لمینت دندان شمال زرد شد؛ امکان سفید کردن آن با روشهایی مثل بلیچینگ یا حتی استفاده از خمیر دندان های سفید کننده وجود ندارد و شما مجبورید کل لمینت دندان های خود را برداشته و یک سری جدید با رنگ دلخواه سفارش دهید و مجددا نصب نمایید و از آنجایی که نصب لمینت دندان یک فرآیند بازگشت ناپذیر است در صورتی که تغییر رنگ بدهند نمی توانید مجدداً از دندانهای طبیعی خود استفاده کنید و حتما باید لمینت‌دندان جدید سفارش دهید.
یکی دیگر از دلایل زرد شدن لمینت سرامیکی، ضعیف شدن پیوند بین مینای دندان و لایه پرسلین است که احتمالاً به علت از بین رفته یا خورده شدن چسب پیوند لمینت و مشاهده شده است. در صورتی که به سرعت به دندانپزشک مراجعه نکنید؛ به مرور زمان چسب به طور کامل از بین رفته و لمینت ها از روی دندانها می افتند. در این شرایط و مینای دندان شما نیز تا حدودی حساس شده و احساس سردی و گرمی غذاها شما را اذیت می کند و تصور می‌کنید که لمینت سرامیکی برای دندان طبیعی شما ضرر داشته است.
 
عوارض لمینت دندان، آیا لمینت سرامیکی ضرر دارد؟
مطالب مرتبط: چرک خشک کن دندان

آیا بعد از کاشت لمینت سرامیکی در تاج دندان پوسیدگی ایجاد می‌شود؟

نصب لمینت سرامیکی بهترین راه برای اصلاح طرح لبخند و پوشاندن عیوب ظاهری دندان است. همان قدر که شما از زیبایی و جذابیت دندان های جدید خود لذت می برید؛ به همان میزان باید از آنها مراقبت کنید. همانطور که دندانهای طبیعی شما پیش از نصب لمینت سرامیکی در معرض خطر پوسیدگی قرار داشتند؛ پس از نصب ونیر پرسلین نیز شرایط تغییر نکرده است و در صورتیکه به خوبی بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نکنید؛ بعد از کاشت لمینت سرامیکی نیز احتمال پوسیدگی در تاج دندان وجود خواهد داشت.
نکته اینجاست که ونیر های پرسلین، دلیل اصلی ایجاد پوسیدگی نیستند. لامینت دندان فقط لایه نازکی است که روی دندان های شما را می پوشاند و از لحاظ ظاهری، عیوب آن دیگر به چشم نمی آید. اما تاج دندان که زیر لمینیت قرار دارد؛ به مرور در اثر تجمع پلاک ها و باکتری ها دچار پوسیدگی می شود و باید ترمیم شود.
علت گسترش پوسیدگی زیر لمینت دندان، عدم امکان مشاهده دندانهای طبیعی و تشخیص پوسیدگی از ظاهر آنها است. بیمارانی که لمینت سرامیکی نصب میکنند چون ظاهر دندان های خود را زیبا و جذاب می بینند؛ تصور می کنند که مشکلی برای دندان‌های آنها پیش نیامده است و چکاپ منظم نزد دندانپزشک را به فراموشی می سپارند. غافل از این که دندان های زیر لمینت دچار پوسیدگی شده‌اند و حفراتی در آنها ایجاد شده است. این حفرات باکتری ها و ذرات غذایی بیشتری را به خود جذب می کند و موجب پوسیدگی سریعتر دندان میشود. متاسفانه این بیماران معمولاً زمانی به دندانپزشک مراجعه می‌کنند که به اصطلاح پوسیدگی به عصب رسیده است. در این شرایط دندانپزشک چاره‌ای ندارد جز اینکه دندان را روت کانال کرده و به جای لمینت از روکش دندان استفاده کنند.

چطور از عوارض لمینت دندان جلوگیری کنیم تا لمینت سرامیکی برای دندان ها ضرر نداشته باشد؟

بعد از کاشتن لمینیت دندان حتماً دستورالعمل‌های پزشک را در خصوص مراقبت از از دندان ها رعایت کنید:
دندان های خود را حداقل دو بار در روز مسواک بزنید و نخ دندان کشیدن را فراموش نکنید تا ذرات غذا ما بین لمینت و دندان طبیعی شما گیر نکنند و پوسیدگی در دندان های شما گسترش نیابد. 
از دهانشویه های مناسب بدون الکل برای مبارزه با باکتری ها استفاده کنید. 
مواد غذایی و نوشیدنی های بسیار اسیدی نخورید. 
مصرف شیرینی جات و شکلات را به حداقل برسانید و در صورت مصرف حتماً مسواک بزنید. 
سیگار نکشید؛ نوشیدنی الکلی مصرف نکنید. 
در صورت بروز هر مشکل کوچکی در دندان یا لثه خود بلافاصله به دندانپزشک مراجعه کنید. 
فراموش نکنید؛ چکاپ های منظم نزد دندانپزشک هم به سلامت دهان و دندان شما کمک می‌کند و هم در افزایش دوام و طول عمر لمینت های سرامیکی موثر است.

آیا لمینت دندان ضرر دارد؟

به جز عوارض لمینت دندان، این گزینه ممکن است با مضراتی نیز همراه باشد از جمله:

- لثه ملتهب

بافت های لثه به زمان نیاز دارند تا با روکش تازه قرار داده شده سازگار شوند، اما ممکن است با التهاب جزئی در لثه مواجه شوید. بررسی دقیق توسط دندانپزشک می تواند به او کمک کند تا علت اصلی التهاب را دریابد. در واقع شما باید پس از اتمام کار برای معاینه حتما به دندانپزشک مراجعه نمایید، زیرا شناسایی هر گونه عوارض لمینت دندان پس از نصب روکش ها ضروری است.

- افزایش خطر آسیب پالپ دندان

خطر تروما نیز یکی دیگر از عوارض لمینت دندان می باشد. این به این دلیل است که مقداری از مینای دندان باید برداشته شود. اگر برداشتن به طرز ماهرانه ای انجام نشود، ممکن است پالپ دندان شما حتی بمیرد.

- مسائل مربوط به نامناسب بودن ونیرها

روکش‌های شما علاوه بر رنگ‌آمیزی، به دلیل قرار گرفتن نادرست، مستعد بریدگی و ترک هستند. لبه های ناهموار و برآمدگی ها نیز نمونه هایی از قرارگیری نادرست هستند. ناهماهنگی حاشیه های روکش نیز ممکن است باعث بریدگی شود.

جمع بندی

مراقبت از دندان ها برای حفظ یک رژیم غذایی و سبک زندگی سالم بسیار مهم است. دندان های شما یکی از اولین چیزهایی است که مردم در مورد شما متوجه می شوند و در نهایت یک لبخند ایده آل می تواند تفاوت زیادی در اعتماد به نفس ایجاد نماید.

روکش ها یک سرمایه گذاری بوده و می توانند تغییرات فاحشی را در چهره شما ایجاد می کنند، اما قبل از انجام آن، بهتر است از مضرات و عوارض لمینت دندان آگاه باشید. به عبارتی مهم است که قبل از تصمیم گیری، این موارد را در مقابل فواید آن بسنجید.

برای شروع بهتر است که ابتدا به یک کلینیک دندانپزشکی و یک متخصص با تجربه در این زمینه مراجعه نمایید تا در صورت مواجهه با عوارض لمینت دندان بتوانید از او مشاوره بگیرید.

قطعا متخصصی که تجربه زیادی در کار بر روی مسائل مختلف دندانی دارد، می تواند بهترین درمان را با حداقل عوارض به شما ارائه دهد. همچنین می توانید قبل از درمان از او بپرسید که آیا لمینت دندان ضرر دارد یا اینکه عوارض آن کدامند.

ونیرهای دندانی، لایه های نازکی از جنس پرسلین هستند که روی دندانهای طبیعی جلو نصب می ‌شوند. این روش بسیار ساده می تواند مشکلات ظاهری دندان‌ها را بپوشاند و طرح لبخند را بدون نیاز به روش های طولانی مدت مثل ارتودنسی اصلاح کند. با توجه به اینکه نصب لمینت سرامیکی یک روش دائمی است باید پیش از اقدام به کاشت ونیر پرسلین، درباره عوارض لمینیت دندان و اینکه آیا لمینت سرامیکی ضرر دارد یا خیر تحقیقات کاملی انجام دهید و سپس تصمیم بگیرید.
ونیر پرسلین به دندان‌های طبیعی شما آسیب وارد نمی کنند اما اگر همچنان نسبت به نصب لمینت سرامیکی مردد هستید می توانید برای یک جلسه مشاوره رایگان به کلینیک تخصصی دکتر شهاب محمدی مراجعه کنید و پاسخ تمام سوالات خود را در مورد عوارض لمینت دندان و اینکه آیا لمینت سرامیکی ضرر دارد؟ بگیرید.
به طور کلی باید گفت که ونیر پرسلین موجب پوسیده شدن دندان ها نمی شود و فقط به صورت یک لایه نازک به مینای دندان پیوند می خورد تا عیوب ظاهری دندان را بپوشاند. متاسفانه گسترش پوسیدگی زیر لمینت های سرامیکی که معمولاً به علت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ایجاد شده در ظاهر مشاهده نمی‌شود و به همین علت بیمارانی که چکاپ های منظم نزد دندانپزشک را پشت گوش انداخته اند؛ بسیار دیر و پس از رسیدن دندان به عصب به دندانپزشک مراجعه می‌کنند؛ در این شرایط تصور می‌کنند که لمینت سرامیکی برای دندانهایشان ضرر داشته در صورتیکه در حقیقت سهل انگاری خود بیمار موجب پوسیدگی شدید دندان شده است.
 
مطالب مرتبط: فرق کامپوزیت و لمینت
 

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

زيتون

سلام خاستم بپرسم آیا بعد از چند سال که لمینت خراب شد و از دندان افتاد امکان اینو داره که یکباره دیگه لمینت کرد؟

دکتر شهاب محمدی

سلام وعرض ادب لمینت سرامیکی بعد از عمر مفیدش باید تعویض شود. اگر آسیبی به دندان نرسیده باشد بله امکان لمینت مجدد هست.

بنیامین رحمانی

سلام میخواستم بپرسم هزینه دندون پرکردن چقدر هست

دکتر شهاب محمدی

سلام لطفا با مطب تماس بگیرید

اتوسا

سلام وقت بخیر.من میخواستم بپرسم بعد از لمینت کردن دندان ها.بعدا دهان بوی بد نمیگیره؟و اینکه هزینه لمینت چقدره؟

دکتر شهاب محمدی

سلام خیر. لطفا برای اطلاع از قیمت ها با مطب تماس بگیرید.

محدثه

سلام وقت بخیر میخواستم بدونم اگه بخواد جای دندانیکه کشیدام دندان بزارم و روکش کنم پوستگی ایجاد نمیشه

دکتر شهاب محمدی

سلام هیچ مشکلی پیش نمیاد

فریده

سلام

فریده

سلام وقت به خیر لمینت کردم اما دندونا مثل قبل تیز وبرنده نیستن وخیلی حساس شدن وپشت دندونای پایین مثل اینکه آدامس چسبیده وبا زبانم بازی میکنم راهنمایی بفرمایید

دکتر شهاب محمدی

سلام بعد از مدتی عادی میشه

emad bahram

سلام وقتتون بخیر من دندون های جلو بالام خیلی کج و بالا پایینه با دکترم هم صحبت کردم گفت ارتودنسی برات مناسب نیست تنها راهش اینه که با لمینت تا یه حدی اصلاحش کنی مبخواستم ببینم راه دیگه ای هست واسه درست کردن کجی دندون هام؟

دکتر شهاب محمدی

سلام تشریف بیارید واسه معاینه ی دندوناتون بعدش مشخص میشه